egeszsegvonal logonnk logo szurkearnyalatos

1812 gomb

eeszt gomb

Hogyan segíthetünk?

Az EgészségAblak minden TAJ-számmal és Ügyfélkapuval rendelkező állampolgár számára egyszerű és kényelmes megoldást nyújt az eReceptek és az egészségügyi dokumentumok okostelefonnal történő megtekintésére és letöltésére. Az új funkciók mellett a Digitális COVID-igazolványok továbbra is elérhetők maradnak.

 

Milyen adatok érhetők el az EgészségAblak-alkalmazásban?

Az EgészségAblak-alkalmazásban az egészségügyi dokumentációk, illetve az ügyintézéshez szükséges adatok és elérhetőségek széles köre tekinthető meg.

 

Digitális COVID-igazolványok

Az új funkciók mellett továbbra is lehetőség van az Uniós oltási igazolvány, az Uniós tesztigazolvány és az Uniós gyógyultsági igazolvány megjelenítésére mobileszköz segítségével (lásd bővebben: Uniós digitális COVID-igazolvány). Minden digitális COVID-igazolvány rendelkezik egy QR-kóddal, melynek ellenőrzése az EESZT COVID Control applikációval végezhető el. Az alkalmazás elérhető az App Store-ban, a Google Play és a HUAWEI AppGallery áruházakban.

 

Dokumentumok

Az egészségügyi dokumentumok (leletek, ambuláns lapok, zárójelentések) ugyancsak megtekinthetők az applikáción keresztül, a Megosztás gombra kattintva letölthetővé és megoszthatóvá is váltak. A dokumentumok visszamenőleg kereshetők és szűrhetők időpont, dokumentum és intézmény típusa szerint. A letöltött dokumentumok később offline állapotban is megtekinthetők az alkalmazásban. Fontos azonban megjegyezni, hogy kijelentkezés esetén (Továbbiak→Kijelentkezés) a már letöltött dokumentumokat nem tárolja a rendszer, azokat ismételt megtekintéssel tölthetjük le újra.

 

Elektronikus receptek

A Receptek menüpont alatt egy helyen megtalálhatók a gyógyszerek és a gyógyászati segédeszközök kiváltására felírt receptek is. Több recept esetén az applikációban előre ki lehet válogatni a kiváltandó elektronikus vényeket. A gyógyszertárban már csak a QR-kódot vagy a vonalkódokat kell bemutatni, így a kívánt vényköteles termékek kiadása felgyorsul és csökken a várakozási idő. A QR-kód beolvasása jelenleg még nem minden gyógyszertárban elérhető, de a számuk folyamatosan nő.

 

Időpontok

A Járóbeteg Irányítási Rendszer (vagyis bizonyos járóbeteg-szakrendelések) keretében, a kezelőorvos által bejegyzett vizsgálati időpontok megtekinthetők az applikációban. A foglalt időpontok hozzárendelhetők a telefon beépített naptárjához, így a felhasználó könnyebben tervezheti mindennapjait, valamint személyre szabhatja a figyelmeztetéseket is.

 

Időpontfoglalás közfinanszírozott egészségügyi intézménybe, kiajánlott rendelésre lehetséges, amit jelenleg egészségügyi intézményben vagy a háziorvosnál lehet kezdeményezni. Amennyiben a bejegyzett időpont akadályoztatás vagy egyéb ok miatt mégsem megfelelő, a páciensnek is lehetősége van az időpont törlésére: a Foglalás törlése funkcióra kattintva egy ellenőrző ablak jelenik meg, a törlés megerősítését kérve.

 

Az időpont törlése esetén fontos, hogy az orvossal egyeztetve egy másik alkalommal sor kerüljön a szükséges vizsgálatokra.

 

Amennyiben az időpontfoglalás törlésre kerül, az egészségügyi intézmény oldalán a foglalt időpont felszabadul, és a rendszerben törölt időpontként, a törlő fél feltüntetésével jelenik meg. A már nem aktuális, lejárt időpontokat a rendszer nem tárolja.

 

Naptár

2024 februárjától a mobilapplikáció Naptár menüpontjába is bekerülnek azok az időpontok, amelyeket a Járóbeteg Irányítási Rendszeren keresztül, közfinanszírozott egészségügyi intézményben jegyeztek elő. Az új funkcióval, így könnyebben nyomon követhető a vizsgálatok ideje.

 

A foglalt időpontok korábban manuálisan már egyesével hozzárendelhetőek voltak a telefon beépített naptárjához, azonban most már egyben kezelhető az összes foglalt időpont. A megosztható linken keresztül bekerülhetnek a külső naptár alkalmazásokba is (pl.: Apple naptár, Google Calendar). Így az EESZT-ben tárolt vizsgálati időpontok nemcsak az EgészségAblak mobilapplikáció új Naptár menüpontjában, de a felhasználó által használt naptár alkalmazásokban, illetve online naptárban is nyomon követhetővé válnak.

 

A Naptár menüpontban a jelzett napra kattintva rövid tájékoztatás jelenik meg a vizsgálat(ok) jellegéről, időtartamáról és a helyéről. Az adott vizsgálat(ok)ról bővebben az Időpontok menüpontban tájékozódhatnak.

 

Háziorvos adatai

A választott háziorvos rendelési ideje, telefonszáma és címe tekinthető meg.

 

TB-lámpa

A felhasználó ellenőrizheti a társadalombiztosítási azonosító jelének (TAJ) érvényességét és társadalombiztosítási (TB) jogviszonyának állapotát. Az adatok tájékoztató jellegűek, nem helyettesítik a TAJ-kártyát.

Lásd bővebben: Biztosítotti jogviszony, Biztosítás nélküli jogviszony.

 

1812 Egészségvonal

A hét minden napján, éjjel-nappal ingyenesen hívható számon tájékoztatást, segítséget nyújtanak többek között az EESZT használatával, a gyógyszerellátással, a gyógyászati segédeszközökkel, valamint az eReceptekkel kapcsolatosan.

 

Az egyszerűsített belépés segítségével lehetőség van megjeleníteni – akár internetkapcsolat nélkül is – pl. a már letöltött eRecepteket, egészségügyi dokumentumokat és a Digitális COVID-igazolványokat.

 

A fontos vagy gyakran használt egészségügyi dokumentumok, eReceptek képviselet esetén is kitűzhetők a Kedvencek menüpontba, a jobb felső sarokban található ikon megnyitásával. Kijelentkezés esetén (Továbbiak→Kijelentkezés) a már letöltött dokumentumokat nem tárolja a rendszer, így azokat ismételt megtekintéssel tölthetjük le újra.

 

Értesítések beállítása

Az EgészségAblak mobilapplikációban is beállíthatjuk, hogy felugró, azaz push értesítéseket kapjunk telefonunkra, ezeket a Továbbiak→Beállítások→Értesítés beállítások menüben lehet aktiválni. Az értesítés beállítása visszavonásig érvényes.

 

Értesítések az alábbiakra állíthatók be:

 

  • Új egészségügyi dokumentum(ok) érkezése
  • Új eRecept(ek) érkezése
  • Amennyiben a vény(eke)t 5 napig nem váltották ki, akkor a rendszer emlékeztetőt küld, illetve a ki nem váltott receptek esetén a lejárat előtt 5 nappal értesíti a felhasználót.
  • Új időpont érkezése
  • A vizsgálat előtt 24 órával is érkezhet emlékeztető.

 

Hogyan tölthető le az EgészségAblak mobilalkalmazás?

A mobilapplikáció a lakosság számára ingyenesen elérhető az App Store, a Google Play és a HUAWEI AppGallery alkalmazásáruházakból EgészségAblak néven.

   

Az applikáció letöltéséről bővebb tájékoztatás az EESZT weboldalán a Mobilalkalmazások menüpontban található (az oldal Ügyfélkapuval történő bejelentkezést követően érhető el).

 

KULCSSZAVAK
Egészségablak  |   applikáció  |   mobilapp  |   app  |   EESZT  |   recept  |   online

Üdvözöljük az Egészségvonal oldalán!

A COVID-19 világjárvány miatt létrehozott koronavírus zöld szám működése és leterheltsége rámutatott, hogy a lakosságnak nagy szüksége van egy megbízható, komplex egészségügyi alapellátási és népegészségügyi témájú, hiteles tartalommal ellátott, a nap 24 órájában elérhető információs központra, ahol egészségügyi kérdésekben tájékozódhat telefonon, e-mailen és a weboldalon keresztül egyaránt.

 

Az Egészségvonal célja

Az Egészségvonal az Egészségvonal contact centerből és az egeszsegvonal.gov.hu weboldalból áll, amelyeknek célja, hogy:

  • hitelesen, megbízhatóan tájékoztassa az állampolgárokat és segítse eligazodásukat az egészségügyi ellátórendszerben,
  • az egészségügyi ellátórendszer ismeretének javításával optimálisabbá tegye a betegutakat, ezáltal az ellátórendszer működtetését,
  • csökkentse a rendkívül leterhelt sürgősségi ellátást nyújtó szolgáltatók, a háziorvosi ügyeletek, mentőszolgálat és sürgősségi osztályok betegforgalmát,
  • csökkentse a felesleges orvos-beteg találkozások számát, ezáltal a járványok terjedését a fertőzésveszély mérséklésével,
  • elősegítse a népegészségügyi szolgáltatásokhoz, ismeretekhez való hozzáférést, ezáltal támogassa a megelőzést és egészségfejlesztést,
  • növelje a lakosság egészségtudatosságát és egészségügyi tájékozottságát,
  • növelje a lakosság egészségügyi ellátásba vetett bizalmát és elégedettségét.

 

Az egeszsegvonal.gov.hu weboldalon keresztül megtalálhatja az alábbiakat:

  • valamennyi egészségügyi szolgáltatásra, ellátásra vonatkozó leírás, és az azok igénybevételéhez kapcsolódó információk,
  • az egészséges életmódra, az egészségmegőrzésre vonatkozó célzott leírások,
  • közérthető nyelven megfogalmazott betegségleírások,
  • gyógyszerek részletes leírása, betegtájékoztatója.

Továbbá az egeszsegvonal.gov.hu szolgáltatáskeresőjén keresztül könnyedén megtalálhatja az Önhöz legközelebbi alap- vagy speciális ellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatót vagy gyógyszertárt.

 

A koronavírus és az Egészségvonal

A koronavírus világjárvány alatt az Egészségvonal fontos feladatot vállal a COVID-19 elleni küzdelem támogatásában azért, hogy az állampolgárok tájékoztatása a járványügyi kérdésekben folyamatosan biztosítható legyen. Az Egészségvonal contact centere 2021-ben fokozatosan átvette a koronavírus zöld számok és a koronavirus@1818.hu e-mail cím kezelését, hogy támogassa a lakosság megnövekedett érdeklődését a járványügyi intézkedésekkel kapcsolatban.

 

Az Egészségvonal közvetlenül nem vesz részt a sürgősségi betegellátással kapcsolatos feladatokban ezért hangsúlyozzuk, hogy sürgősségi esetekben továbbra is a 112 egységes segélyhívó számot hívják. Amennyiben életet veszélyeztető esetben mégis az Egészségvonalat tárcsázza, munkatársunk azonnal és közvetlenül átkapcsolja a 112-es segélyhívó számra.

1812 nagy gomb

KOLLÉGÁINK SEGÍTENEK

Hívja az EGÉSZSÉGVONALAT!

EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNERÜNK

bm

  

sz2020 also infoblokk

Mentés
Sütik testreszabása
A többi weblaphoz hasonlóan mi is sütiket használunk a weblap teljesítményének fokozására, amennyiben ezeket visszautasítja az oldal működése bizonytalanná válhat!
Mindent elfogad
Mindent visszautasít
További információk
Analytics
Az adatok elemzésére használt eszközök egy webhely hatékonyságának mérésére és működésének megértésére.
Google Analytics
Elfogad
Visszautasít